چند نوشیدنی جادویی برای لاغری
نوشته شده توسط : salamati

دمنوش های جادویی لاغری

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، گنجاندن قهوه در کالری دریافتی روزانه‌تان همیشه آسان نیست، به خصوص اگر آن را شیرین و خامه‌ای دوست دارید. بسیاری از رژیم های غذایی در برنامه خود قهوه گنجانده اند، اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا قهوه برای کاهش وزن مفید است یا قهوه باعث افزایش وزن شما می شود؟

حتی جامعه علمی نیز در این مورد اختلاف نظر دارند. حقیقات اولیه نشان می‌دهد که ممکن است ارتباطی بین مصرف قهوه و کاهش وزن وجود داشته باشد، اما توصیه نمی شود که مصرف قهوه یا کافئین خود را بر این اساس افزایش دهید، یا اگر قبلاً چنین عادتی نداشته‌اید، عادت کافئینی را شروع کنید. اگر ناراحتی قلبی دارید، باید مراقب میزان قهوه موجود در رژیم غذایی خود باشید، زیرا کافئین می تواند فشار خون شما در برخی شرایط را افزایش دهد.

آیا نوشیدن قهوه به کاهش وزن کمک می کند؟

در مورد اینکه آیا قهوه به کاهش وزن کمک می‌کند یا به کاهش وزن آسیب می‌زند یا اصلاً بر آن تأثیر می‌گذارد، پاسخ بله یا خیر روشنی وجود ندارد. مطالعاتی وجود دارد که از این ایده حمایت می‌کند که نوشیدن قهوه باعث کاهش وزن می‌شود، اما به اندازه‌ای نیست که آن را به یک واقعیت علمی تبدیل کند.

همچنین، تاکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد قهوه می‌تواند چربی‌ها را در نواحی خاصی از بدن شما مانند معده هدف قرار دهد. با این حال در اینجا برخی از مطالعات اخیر انجام گرفته حول محور این موضوع آورده شده است:

تحقیقات نشان می دهد که قهوه به کاهش وزن کمک می کند

  • طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در گزارش های علمی، کافئین ممکن است بافت چربی قهوه ای یا چربی بدن شما را که کالری می سوزاند تحریک کند. اساساً، محققان کشف کردند که نوشیدن یک فنجان قهوه میزان متابولیسم شما را تا حدی افزایش می دهد که فعالیت بافت چربی قهوه ای آغاز شده و منجر به چربی سوزی و کاهش وزن می شود.
  • بر اساس تحقیقات سال ۲۰۲۰ توسط محققان هاروارد که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، افرادی که روزانه چهار فنجان قهوه کافئین دار می نوشند، شاهد کاهش چهار درصدی چربی بدن بودند. نویسندگان این مطالعه گمان می‌کنند که این به این دلیل است که نوشیدن قهوه میزان متابولیسم را افزایش می‌دهد که به معنای سوزاندن کالری بیشتر است.
  • در یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ در ژورنال غذاهای کاربردی، عصاره چای کافئین دار باعث کاهش روند افزایش وزن و تجمع چربی در بدن شد.

اگر قهوه به درستی مصرف نشود، باعث افزایش وزن می شود

نوشیدن قهوه کافئین دار با افزایش میل به شکر مرتبط است، به این معنی که فنجان صبحانه شما می تواند شما را برای انتخاب میان وعده های بد در اواخر روز آماده کند و از کاهش وزن شما جلوگیری کند. از سوی دیگر، یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ در مجله علوم غذایی نشان داد که نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین دار باعث می شود که در جوانه های چشایی افراد اختلال ایجاد شده و تفسیر درست آنها از طعم شیرین مختل شود؛ به همین دلیل ممکن است در نهایت غذاها یا نوشیدنی‌های شیرین‌تر مصرف کنند.

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ در مجله پزشکی خواب بالینی، نوشیدن قهوه حتی شش ساعت قبل از خواب می تواند باعث اختلال در خواب شود. خواب ضعیف یا ناکافی، تاثیر مستقیمی در افزایش دارد.

گورین می‌گوید: «پیشنهاد می‌کنم مقدار قهوه‌ای را که می‌خواهید بنوشید، روزانه ۴۰۰ میلی‌گرم کافئین یا کمتر از آن باشد.» بنابراین این مقدار می تواند یک فنجان یا تا پنج فنجان از انواع خاصی از قهوه باشد، به یاد داشته باشید که منابع دیگر کافئین، مانند چای سبز، در مصرف روزانه نیز حساب می شوند.

پیشنهاد فروشگاه سلامتی و زیبایی:
ژل لاغری فوری بدن هات چیلی ساخت کشور تایوان ژل لاغری بدن و کرم ضد سلولیت
با اثردهی فوری و دائم و کاهش سایز موضعی و ژل چربی سوز فوری

برای کاهش وزن چه زمانی باید قهوه بنوشیم؟

قهوه راهی عالی برای شروع یک صبح زیباست؛ با این حال اگر آن را خیلی دیر در روز بنوشید، خطر برهم زدن برنامه خواب خود را دارید. شما باید حدود هشت ساعت در روز بخوابید، بنابراین مطمئن شوید که آخرین فنجان خود را قبل از ساعت ۲ بعد از ظهر میل کنید، به این ترتیب، تا زمانی که آماده خوابیدن بشوید، کافئین کاملاً از سیستم شما خارج شده است.

کاپیله، یک متخصص تغذیه با بیش از ۱۵ سال تجربه در تغذیه بالینی و خصوصی و مشاوره رژیم غذایی، می گوید:« ایده خوبی است که قهوه خود را با صبحانه همراه کنید. وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، سلول های شما آماده حمایت از بدن شما هستند. اما، آنها به نوعی غذا نیاز دارند تا بتوانند انرژی تولید کنند. اگر صبحانه را حذف کنید، سلول‌های شما برای غذا به سلول‌های چربی و سلول‌های ماهیچه‌ای شما تبدیل می‌شوند.»

پیشنها فروشگاه سلامتی و زیبایی:
کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان
تنها کرم برنزه با ماندگاری ۴ ماه و بهترین کرم برنزه کننده فوری برای پوست های حساس

قهوه های لاغر کننده را بشناسید

انواع قهوه هایی که موجب لاغری می شوند به شرح زیر است :

قهوه ی اسپرسو

قهوه ی اسپرسو، قهوه ای بسیار تلخ و تیره است که برای تهیه آن از میان دانه های قهوه ی آسیاب شده، آب داغ پر فشار را عبور می دهند. قهوه ی اسپرسو یک نوشیدنی کم کالری بوده و در هر 30 گرم، تقریبا 3 کالری دارد.

نوشیدن یک جرعه اسپرسوی حاوی کافئین قبل از ورزش، باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی و بهبود عملکرد ورزشی شده و باعث سوزاندن کالری بیشتر در هر تمرین می شود.

نوشیدن اسپرسو، اشتهای شما را نیز کاهش دهد و کالری مصرفی در وعده ی غذایی بعدی و کل کالری مصرفی روزانه را کاهش می دهد.

مصرف کافئین اسپرسو سبب افزایش تولید گرما در بدن و باعث افزایش کالری سوزی می شود.

پیشنهاد فروشگاه سلامتی و زیبایی:
کرم حجم دهنده باسن و سینه میبلین ساخت کشور امریکا
درمان کوچکی و شلی سینه و باسن حتی ارثی و ژنتیکی با کرم حجم دهنده سینه میبلین

قهوه سبز

قهوه سبز به قهوه تفت داده نشده و خام و سبز رنگ می گویند. عنصر کلیدی موجود در قهوه سبز، یک ترکیب طبیعی بسیار مهم به نام اسید chlorogenic است که با آزاد کردن گلوکز در بدن و افزایش سوخت و ساز و یا سوزاندن چربی موجود در کبد و تبدیل آن به انرژی باعث کم شدن چربی ها می شود.

این ماده به سوختن چربی در شکم و اطراف کمر شما کمک فراوانی می کند و باعث می شود که بین وعده های غذایی احساس سیری داشته باشید.

می توان قهوه سبز را به شکل کپسول مصرف نمود. ترکیب قهوه سبز با یک رژیم غذایی سالم و ‏ ورزش ‬ می تواند نتایج خود را بهبود بخشد.

اگر قهوه سبز بیش از اندازه مصرف شود نه تنها مفید نیست بلکه مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

رژلب میبلین امریکا

رژلب ویتامینه و ارگانیک

با ماندگاری بالا و یک رژلب بدون سرب ۲۴ ساعته

قهوه گانودرما

قهوه گانودرما ترکیبی از پودر قهوه و پودر گانودرمای سرخ است و گزینه مناسبی برای طرفداران قهوه و کسانی که از طعم قهوه لذت می برند، می باشد.

مصرف قهوه گانودرما برای لاغری به این صورت است که باید هر روزه در دو نوبت صبح و عصر به طور مرتب مصرف شود و کم کم بعد از روز 14 اثرات آن مشخص خواهد شد.

قهوه عربیکا

قهوه عربیکا دارای دانه ها کوچک و رنگ روشنی بوده و کیفیت بالایی دارد و به عنوان خوش طعم ترین قهوه جهان شناخته می شوند. کافئین موجود در قهوه عربیکا به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

آب

آب باید انتخاب اصلی شما در بین تمام نوشیدنی‌ها باشد تا به شما در کاهش وزن کمک کند؛ چرا که این نوشیدنی بدون کالری است و مصرف آن بر وزن شما نمی‌افزاید. یک راه هوشمندانه این است که در ابتدای وعده‌های غذایی، مقداری آب بنوشید تا معده شما بدون دریافت کالری، تا حدودی پر شود و اشتهای کمتری برای غذای اصلی داشته باشید. مطالعه‌ای منتشرشده در مجله Obesity نشان داد که در میان ۴۸ فرد میانسال و مسن که دارای اضافه وزن بودند، کسانی که قبل از هر وعده غذایی حدود دو لیوان آب می‌نوشیدند، در طول ۱۲ هفته حدود ۲ کیلوگرم وزن کم کردند

چای سبز

چای سبز اغلب به عنوان سالم‌ترین نوع چای شناخته می‌شود و هزاران مطالعه، مزایای آن برای سلامتی را تأیید می‌کند. ترکیب فلاونول و کافئین موجود در چای سبز می‌تواند به افزایش متابولیسم، افزایش چربی‌سوزی و حفظ عضلات بدن در حین کاهش وزن کمک کند.

چای سیاه

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چای سیاه به کاهش وزن کمک می‌کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله Food & Function نشان داد که در بین ۱۱۱ شرکت کننده بزرگسال، کسانی که سه فنجان چای در روز به مدت ۳ ماه می‌نوشیدند، کاهش قابل توجهی در وزن و سایز دور کمرشان داشتند. محققان معتقدند چای سیاه، متابولیسم چربی را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند میکروبیوم روده را برای کاهش وزن بهبود ببخشد.

سرکه سیب

بر اساس مطالعات، مصرف روزانه سرکه سیب راه مفیدی برای کاهش وزن و حفظ سطح قند خون طبیعی است. برای کسب نتیجه مطلوب سعی کنید قبل از مصرف وعده غذایی، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب یا سایر نوشیدنی‌های بدون کالری مخلوط کرده و میل کنید.

آب لیمو

مطلعات نشان می‌دهد که مکمل هسپریدین (فلاونوئید اصلی در لیمو) دلیل اصلی کاهش چربی است. سعی کنید روزانه در لیوان آب خود، چند قطره آب لیموی تازه بچکانید و میل کنید تا تأثیر مثبت آن در کاهش وزن را ببینید. ترکیب آب و لیمو متابولیسم را افزایش می‌دهد و به چربی‌سوزی کمک می‌کند.





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: